.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اکتشاف‌‌50میلیارددلار نفت در دریای‌مازندران

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، دومین روز سفر سفیر جمهوری ازبکستان در ایران عصر امروز با دیدار با استاندار مازندران در استانداری مازندران پیگیری شد.

استاندار مازندران در این نشست که با حضور فعالانی از تجار و بازرگانان این استان برگزار شد به بیان ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی مازندران پرداخت.

سید علی‌اکبر طاهایی با اعلام اینکه 90 درصد میوه کیوی کشور در مازندران تولید می‌شود، میزان تولید این محصول باغی در استان را 180 هزار تن برشمرد.

وی حجم تولید مرکبات مازندران را یک‌میلیون و 800 هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: مازندران آمادگی دارد در فصل تولید مرکبات از طریق راه هوایی، محصولات این استان را به کشور ازبکستان انتقال دهد.

راه‌اندازی سفر هوایی ساری – تاشکند/ هوایپمایی ماهان اعلام آمادگی کرد‌


استاندار مازندران همچنین از اعلام آمادگی شرکت هوایپمایی ماهان برای راه‌اندازی سفر هوایی ساری – تاشکند خبر داد و اضافه کرد: راه هوایی با هدف انتقال بار و محصولات مرکبات مازندران می‌تواند تسهیل‌کننده و افزایش ارتباط مازندران و ازبکستان شود.

وی با اشاره به اینکه کاهو، مرکبات، کیوی و بسیاری از محصولات باغی مازندران می‌تواند مورد استفاده مردم ازبکستان باشد، تصریح کرد: دو و نیم ساعته زمانی است که محصولات مرکبات و کیوی به ازبکستان از طریق راه هوایی انتقال پیدا می‌کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران در بخش گل‌های شاخه بریده رتبه دوم و در گل‌های زینتی نیز رتبه اول کشور را دارد، خاطرنشان کرد: مازندران همچنین قطب مرغداری کشور است.

طاهایی با اعلام اینکه 11 درصد مرغ تولیدی کشور در مازندران صورت می‌گیرد، بیان داشت: بیش از نیمی از مرغ تولیدی مازندران به استان‌های دیگر کشور صادر می‌شود.

قطعات خودرو در مازندران با لیسانس ژاپن، فرانسه و آلمان


وی با اعلام اینکه مازندران در ساخت قطعات خودرو نیز موقعیت مناسبی با دانش نوین دارد، یادآور شد: در حال حاضر واحدهای تولیدی قطعات خودرو در مازندران با لیسانس ژاپن، فرانسه و آلمان در استان فعالیت می‌کنند.

استاندار مازندران ارزش تولیدات صنعتی، تولیدی و کشاورزی مازندران را 17 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: ایستادگی بر سر حقوق اصلی ملت ایران سبب می‌شود که دنیای استکبار با بهانه‌های مختلف، ایران را مورد فشار قرار دهد.

نفت مرغوب در دریای مازندران


طاهایی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای مطالعاتی اکتشاف چاه نفت در دریای مازندران اشاره کرد و افزود: این اتفاق دریایی در عمق 2 هزار متری دریای مازندران در حال روی دادن است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان این بخش به نفت مرغوب در دریای مازندران رسیدند، گفت: ارزش اکتشافات، 50 میلیارد دلار برآورد شده است.

استاندار مازندران در این باره متذکر شد: مطالعات این بخش در دریای مازندران ادامه دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 20 آذر 1391
ای کاش نفت پیدا نمی شد چون به مازندرانی جز آلودگی دریا و محیط زیست چیزی دیگه ای نمی رسه.....
نا شناس 20 آذر 1391
ما در حال مطالعه ایم آنها همه نفت را بردند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.275 seconds.